Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Ezek az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban csak „ÁSZF“) a  Akciokerek online webáruház, mely a www.akciokerek.hu weboldalon érhető el (továbbiakban mint „weboldal“)keresztül kötött szerződésekre vonatkoznak,

cégünk:

iTrade Group s.r.o., se sídlem Třibřichy 3, 537 01 Třibřichy

Cégjegyzékszám: 04491891

Adószám: CZ04491891             

bejegyezve a Hradec Králové-i regionális bíróság által vezetett cégnyilvántartásba, C szakasz, 35976. sz

Posta cím: Třibřichy 3, 537 01 Třibřichy, Česká republika

Telefonszám: +420 777 275 858

e-mail: info@akciokerek.hu

 

mint eladó

és Ön mint vásárló között

 

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1 ÁSZF összefoglalása

A szerződés megkötésével kötelezettséget vállalunk a megrendelésben szereplő áru kiszállítására, és Ön kötelezettséget vállal az áru átvételére és a vételár kifizetésére. A szerződés megkötéséhez szükséges az áru megrendelése, és a megrendelés általunk való elfogadására (a 2. cikk alapján). Az árral kapcsolatos információk a 3. cikkben vannak feltüntetve. A fizetési és szállítási feltételek a 4. és az 5. cikkben találhatóak. A termék átvétele utáni szerződés megszüntetésével kapcsolatos információk a 6. cikkben vannak feltüntetve. Reklamációt a Panasztételi eljárásunk szabályozza.

 

1.2 Fogyasztói szerződésről beszélünk?

Fogyasztói szerződésről beszélünk abban az esetben, ha Ön fogyasztónak minősül azaz, ha Ön fizikai személy és a terméket vállalkozásán kívül vagy szakmája önálló végzésén kívül vásárolja meg. Ellenkező esetben nem fogyasztói szerződésről beszélünk, és nem vonatkoznak Önre a fogyasztóvédelmi előírások és ezen ÁSZF sem.

1.3 Mi az irányadó a kölcsönös jogokat és kötelezettségeket illetően?

Elsősorban a szerződés, mely a következő dokumentumokat alapján lesz létrehozva:

  • ÁSZF, mely meghatározza a kölcsönös jogokat és kötelezettségeket;
  • Panasztételi eljárás, mely alapján eljárunk a termék reklamációja esetén;
  • Adatvédelmi irányelvek, melyek szabályozzák személyes adatai védelmét;
  • a weboldalon feltüntetett feltételek és utasítások, főleg a szerződéskötésnél;
  • megrendelés és a megrendelés általunk való elfogadása,

a szerződés által nem szabályozott pontokra a jogok és kötelezettségek a Cseh Polgári Törvénykönyv ide vonatkozó jogszabályai az irányadók:

  • törvény sz. 89/2012 Sb., módosított Polgári Törvénykönyv, (továbbiakban csak „Polgári Törvénykönyv“);
  • törvény sz. 634/1992 Sb., módosított fogyasztóvédelem, (csak abban az esetben ha fogyasztónak minősül).

Ha az Ön lakhelye, vagy székhelye a Cseh Köztársaság területén kívül esik, vagy ha a jogi kapcsolat más nemzetközi elemeket tartalmaz, Ön elfogadja, hogy az ÁSZF-re a cseh jogi szabályok vonatkoznak.  Ha Ön fogyasztónak minősül, és lakhelye szerinti ország magasabb jogi védelmet biztosít mint a cseh jogi szabályok, akkor Önre a magasabb jogi védelem szabályai vonatkoznak.

1.4 Hogyan fogadja el az ÁSZF-t?

 A megrendelés elküldésével és annak weboldalon való elfogadásával, megerősíti, hogy ezen ÁSZF-t megismerte és elfogadja azokat. 

1.5 Mit kell még tudnia az ÁSZF-ről?

Abban az esetben, ha ezen ÁSZF valamelyik pontja érvénytelen, hatástalan, vagy nem használható (vagy használhatatlanná válik), helyette az a feltétel lép hatályba, mely a legközelebb áll hozzá. Ez nem érinti a többi rendelkezést.

Az ÁSZF-t módosíthatjuk ill. kiegészíthetjük. Az Ön jogait és kötelezettségeit mindig a hatályban lévő ÁSZF határozzák meg. Változtatni, ill. kiegészíteni az ÁSZF-t csak írásos formában lehet.

 

2. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS

2.1 Hogyan kötjük meg a szerződést?

Szerződés megkötéséhez el kell küldenie megrendelését az ÁSZF-nek megfelelően, hogy részünkről a rendelés elfogadásra kerüljön. Felhívjuk figyelmét, hogy a weboldalon feltüntetett termékek informatív jellegűek, nem a cseh Ptk. § 1732  2 bekezdésben foglalt szerződéskötés javaslat a részünkről.  

2.2 Hogyan adja le a rendelését?

Rendelését mindig a weboldalon (formanyomtatvány kitöltésével) vagy más módon, melyet a weboldal megenged adhatja le. A rendelésnek minden információt tartalmaznia kell, mely a formanyomtatványon szerepel. 

A rendelés elküldése előtt a megrendelési íven keresztül a rendelés összegzését láthatja, mely a végleges árat is tartalmazza (beleértve minden adó, vám és illeték terhet). Az összegzés során lehetősége van az alap adatok módosítására.

Kötelező rendelését a „Rendelés elküldése" gombra kattintva küldi el. A rendelésben megadott adatokat teljesnek és valósnak tekintjük. Az adatok megváltozásáról azonnal tájékoztasson bennünket telefonon vagy e-mailben.

2.3 Módosíthatja vagy törölheti elküldött rendelését?

Azt a rendelést melyet nem fogadtunk el törölheti vagy megváltoztathatja telefonon vagy e‑mailben.  Minden általunk elfogadott rendelés kötelező érvényű.  A későbbiekben törölni vagy változtatni a rendelésen csak kölcsönös megegyezés alapján lehetséges. Ha a rendelés olyan terméket tartalmaz, mely esetében nem lehet elállni a szerződéstől (részletesen a 6. cikkben), jogosultak vagyunk a szerződéssel kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére.

2.4 Hogyan tudja meg, hogy rendelését elfogadtuk és mikor van a szerződés megkötve?

A megrendelés megérkezéséről értesíteni fogjuk Önt.  A megrendelés megérkezéséről szóló információt automatikusan küldjük, ami egyben a rendelés elfogadását is jelenti részünkről.

A szerződés akkor jön létre, mikor megkapja tőlünk a rendelésben feltüntetett e-mail címre a rendelés elfogadását részünkről.  Ha nem kapja meg tőlünk a rendelés elfogadását, a szerződés akkor jön létre mikor átveszi a megrendelt árut.

 

2.5 Van lehetősége írásban megkapni a szerződést?

A szerződést képező dokumentumokat e-mailben elküldjük Önnek, vagy ha igényli kinyomtatva postai úton. A postai úton történő kézbesítéssel járó költségek megtérítését kérhetjük Öntől.   

A szerződést képező dokumentumokat elektronikus formában archiváljuk. A szerződés harmadik fél számára nem hozzáférhető.  

 

3. ÁR

3.1 Megváltozhat a weboldalon az ár?

Ha a weboldalon feltüntetett ár az egyes termékeknél már nem aktuális azonnal értesítjük Önt erről. Az elfogadott rendelésekre nincs hatással az árváltozás, mely a rendelés elküldése és elfogadása között valósult meg.

Abban az esetben, ha technikai hiba lép fel a részünkről a weboldalon az ár feltüntetésénél, vagy a rendelés közben, nem vagyunk kötelesek az árut ezért a nyilvánvalóan hibás árért szállítani.

3.2 Lehet kombinálni az egyes árengedményeket?

Az egyes árengedményeket nem lehet egymással kombinálni, csak abban az esetben, ha a weboldalon konkrétan más valami van feltüntetve. 

 

4. FIZETÉSI FELTÉTELEK

4.1 Milyen fizetési módokat fogadunk el?

A termék árát a következő módokon fizetheti:

  • készpénzben a termék utánvéttel történő szállításakor;
  • utalással a termék szállítása előtt (utasításokat a rendelés visszaigazolásakor kapja meg).

Az esetleges más fizetési módok és az ezekkel járó költségek a weboldalon vannak feltüntetve.

 

4.2 Mikortól érvényes a fizetési határidő?

Kézpénzes fizetés esetén a fizetési határidő a termék átvételének ideje (utánvét).  Az előre utalásos fizetési módnál a fizetési határidő 14 nap a rendelés elfogadásától, teljesítés a vonatkozó összeg bankszámlánkra történő jóváírás időpontja.  Ha a fizetési határidő lejárta után sem kapjuk meg a vonatkozó vételárat, fenntartjuk a szerződéstől való elállás jogát. 

4.3 Kérhetünk előleget vagy előre fizetést?

Kérjük vegye tudomásul, hogy a Ptk. § 2119. 1 bekezdése alapján jogunkban áll a teljes vételár kifizetését kérni (vagy előleg) a kiszállítás, átadás előtt. 

 

5. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

5.1 Hogy szállítjuk a terméket?

A szállítás módját a szállítási költségekkel együtt a Szállítás és postaköltség menüpont  alatt találja. A konkrét szállítási módot rendeléskor Ön választhatja ki. 

A rendelésen mindig fel van tüntetve a végső ár, mely tartalmazza a választott szállítási mód költségeit. 

5.2 Mikor szállítjuk ki Önnek az árut?

A szállítási idő mindig függ az áru elérhetőségétől és a választott szállítási, ill. fizetési módtól. A szállítási időt nem áll módunkban befolyásolni külső szállító esetén. Szállítási határidővel kapcsolatos probléma esetén kérjük lépjen kapcsolatba velünk és mi igyekszünk a problémát a szállítóval megoldani.

Azt az árut, mely raktáron van, a rendelés beérkezésétől (utánvét vagy személyes átvétel) számított két munkanapon belül szállítjuk, ill. a bankszámlánkra történő jóváírás után (előre utalásos fizetési mód).

Azt az árut, mely nincs raktáron, amint elérhetővé válik szállítjuk. A pontos szállítási időpontról tájékoztatjuk. 

Ezen ÁSZF alapján az áru átvételének időpontjától számít az áru kiszállítottnak. Ha Ön indokolatlanul megtagadja az áru átvételét, ez nem számít a részünkről nem teljesítésnek és a szerződéstől való elállásnak sem az Ön részéről.  

Az áru tulajdonjoga a teljes vételár kifizetésekor száll át Önre.

 

 

5.3 Hogyan járjon el az áru átvételekor?

Az áru átvételekor ellenőrizze, hogy a csomagolás sértetlen.  Ha bármilyen hiányosságot észlel, haladéktalanul tájékoztassa a szállítót és minket. Ha úgy dönt, hogy nem veszi át a sérült csomagolású árut, ez nem minősül az áruátvétel indokolatlan megtagadásának.

Az áruátvétel pillanatától (vagy amikor köteles volt átvenni az árut, de nem így tett), Ön felel a véletlen megsemmisítésért, megrongálásért vagy az áru elvesztéséért. 

5.4 Mi történik, ha nem veszi át az árut?

Ha az Ön hibája végett az árut többször, ismételten vagy más nem előre egyeztetett módon kell szállítani, köteles megtéríteni az ilyen szállításokkal járó költségeket. 

Abban az esetben, ha Ön indokolatlanul nem veszi át az árut, jogunk van az áru szállításával, tárolásával kapcsolatos költségek megtérítésére, mint ahogy az összes olyan költség megtérítésére is, melyek az indokolatlan áruátvétel miatt merültek fel. Készpénzes, utánvéttel történő fizetés esetén, ill. személyes átvételkor jogunkban áll a szerződéstől elállni. Abban az esetben, ha már kifizette a vételárat (előre utalásos fizetési mód) jogunkban áll az árut újra értékesíteni a cseh Ptk. § 2126 alapján.

 

6. SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS

6.1 Hogyan állhat el a szerződéstől?

A szerződéstől, mint fogyasztó indoklás nélkül elállhat az áruátvételtől számított 14 napon belül; ha a szállítás több részre van osztva, az utolsó rész átvételétől számítva. Értesítést a szerződés megszüntetéséről javasoljuk elküldeni az áruval együtt a postacímünkre vagy e-mailben, és az árut haladéktalan visszaszállítását a postacímünkre. A szerződéstől való elállásra a minta ívet kell kitölteni.

6.2 Milyen következményei vannak a szerződéstől való elállásnak ?  

A szerződéstől való elállásnak következménye az, hogy a szerződésre úgy tekintünk, mintha az soha sem jött volna létre.

Ha az áruval együtt az Ön beleegyezésével ajándékot is kapott, az ajándékozási szerződés is érvényét veszti. Az ajándékot az áruval együtt vissza kell küldeni.  

 

6.3 Milyen módon küldheti vissza az árut?

Az árut köteles a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni cégünk székhelyére vagy postacímünkre. Ha létezik üzlet, visszaviheti az árut az üzletbe. Az árut ne küldje vissza utánvétellel, nem vagyunk kötelesek ezen a módon átvenni.

A visszaküldött áruhoz javasoljuk hozzátenni a következőket:

  • a szállítólevél és a számla másolatát (ha ki voltak állítva) vagy más dokumentumot, ami igazolja az áru megvételét;
  • szerződéstől való elállást írásos formában (űrlap kitöltésével vagy más módon) a pénzvisszatérítés módjával.

A fent felsorolt dokumentumok valamelyikének hiánya megakadályozza, hogy törvényes módon álljon el a szerződéstől.

6.4 Mikor kapja vissza a pénzét?

Minden beérkezett összeget a szerződés megszűnésétől számított 14 napon belül visszatérítünk. Kérjük vegye figyelembe, hogy nem vagyunk kötelesek a pénzt visszaküldeni hamarabb, mint hogy Ön visszaküldte az árut vagy bizonyítja, hogy az árut feladta.

A vételáron felül joga van a szállítási költségek visszatérítésére is. Azonban, ha Ön nem a legolcsóbb szállítási módot választotta, csak a legolcsóbb szállítási mód költségének összegéig térítjük meg a szállítási költségeket.  

A pénzt ugyanazon a módon küldjük vissza, mint ahogy kaptuk, (ha a szerződés megszűnését követő 10 napon belül nem küld más információt és nem keletkeznek más költségek), vagy azon a módon, ahogy kérte. Visszatérítés esetén a banki átutalási módot helyezzük előtérbe.

Az áru visszaküldésének költségei Önt terhelik, abban az esetben is, ha az árut nem lehetséges a szokásos postai úton visszaküldeni.

6.5 Mi történik, ha a visszaküldött áru megsérül?

Visszaküldés esetén csomagolja be az árut megfelelően úgy, hogy szállítás közben ne sérüljön meg.

Ha észleljük, hogy az Ön által visszaküldött áru megsérült, elhasználódott, szennyeződött vagy részben elfogyott, Ön felel az áru értékvesztéséért.

6.6 Mikor nem lehet a szerződéstől elállni?

A Ptk. § 1837 alapján többek között nem lehetséges a következő szerződésektől való elállás:

  • zárt csomagolású áru esetében, melyet kicsomagolás után higiéniai okokból már nem lehet visszaküldeni;
  • olyan áru esetében, mely személyre szabottan készült az Ön részére.

 

6.7 Mikor állunk el a mi a szerződéstől?

Fenntartjuk a jogot a szerződéstől való elállásra a következő esetekben:

  • nem kaptuk meg a vételárat a fizetési határidőig vagy nem vette át az árut;
  • az áru objektív okok miatt (főleg azért, mert már nem gyártják, vagy nem szállítják a Cseh Köztársaságba stb.) nem szállítható az eredeti körülményekkel;
  • a teljesítés lehetetlenné vagy törvényellenessé válik.

A fentiek esetén haladéktalanuk tájékoztatjuk Önt a szerződéstől való elállásra.

Amennyiben teljes egészében vagy részben kifizette a vételárat, visszatérítjük az összeget a szerződés megszüntetését követő 5 napon belül, átutalással a bankszámlájára, melyet elküld nekünk, vagy melyről a kifizetés érkezett. 

 

7. JOGOK HIBÁS TELJESÍTÉS ESETÉN

A hibás teljesítéshez fűződő jogait az általánosan kötelező érvényű jogszabályok szabályozzák (főleg  § 1914 - 1925, § 2099 – 2117 rendelkezései, és ha Ön fogyasztó a cseh Ptk. § 2158 - 2174). A hibás teljesítésből adódó jog érvényesítésekor a Panaszkezelési eljárásunknak  megfelelően járunk el.

 

8. TOVÁBBI INFORMÁCIÓK  A FOGYASZTÓKNAK

8.1 Milyen engedélyekkel rendelkezünk tevékenységünk gyakorlására?

Kereskedelmi engedéllyel rendelkezünk az áru eladására. Tevékenységünk nem igényel egyéb engedélyeket.

8.2 Hogy kezeljük a panaszokat?

Az esetleges panaszokat e-mailen keresztül kezeljük. Továbbá felveheti a kapcsolatot az illetékes cseh Kereskedelmi Hivatallal vagy a  Kereskedelmi Ellenőrző Hatósággal. 

 

8.3 Milyen jogai vannak fogyasztói viták esetén?

Amennyiben Ön fogyasztó és vitás helyzet alakul ki, melyet nem tudunk közvetlenül megoldani, joga van ezzel a vitával Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Posta cím: 1088 Budapest, József krt. 6. Mailing address: 1428 Budapest, PF: 20. E-mail: nfh@nfh.hu, Telefonszám: +36 1 459 4800, http://fogyasztovedelem.kormany.hu/ fordulni. Ezen jogát legkésőbb 1 éven belül gyakorolhatja attól a naptól kezdve, amikor először élt a jogával, mely ennek a vitának a tárgya.

Panasztételre használhatja az Európai Bizottság által http://ec.europa.eu/consumers/ weboldalon létrehozott online platformot is.

 

9. REGISZTRÁCIÓ A WEBOLDALON

 

9.1 Hogyan regisztrálhat a weboldalon?

A weboldalon kitöltött regisztrációs űrlap kitöltésével felhasználói fiókot hoz létre. A felhasználói fiók hozzáférési adatait tartsa titokban. Nem vállaljuk a felelőséget az esetleges harmadik személy által való visszaélésekért a felhasználói fiókjában.

A regisztráció közben megadott adatoknak valósnak és teljesnek kell lenniük. Azt a felhasználói fiókot, mely létrehozásánál nem valós vagy nem teljes adatok voltak megadva visszatérítés nélkül megszüntethetjük. Adatai megváltozása esetén javasoljuk ezen változások mielőbbi kijavítását fiókjában.    

9.2 Mire használható a felhasználói fiók?

A felhasználói fiók segítségével árut rendelhet, követheti megrendeléseit és kezelheti a felhasználói fiókját. Minden egyéb funkció a felhasználói fiókhoz mindig szerepel a weboldalon.

9.3 Mikor törölhetjük a felhasználói fiókját?

Vegye figyelembe, hogy jogunkban áll törölni felhasználói fiókját, ha használatával fiókja megsérti a jó erkölcsöt, az alkalmazandó törvényeket vagy ezeket az ÁSZF-t.

 

10. SZERZŐI JOGOK VÉDELME, FELELŐSSÉG ÉS A WEBOLDAL HASZNÁLATA

 

10.1 A weboldalak tartalma védve van szerzői jogokkal?

A webes felületen elhelyezett weboldalak tartalma (szövegrész az ÁSZF-t is beleértve, fotók, képek, márkalogók, szoftverek és egyéb) szerzői jogokkal, ill. más személyek jogaival vannak védve.  A tartalmat nem változtathatja, másolhatja, terjesztheti és használhatja semmilyen célra a beleegyezésünk, ill. a szerzői jogok tulajdonosának beleegyezése nélkül. Különösen tilos ingyenes vagy fizetett hozzáférést adni a fotókhoz, szövegekhez melyek a webes felületen vannak elhelyezve.

A termékek neve, jelölése, az áru, a szolgáltatás, cégek és vállalatok nevei bejegyzett védjeggyel rendelkezhetnek.

10.2 A weboldal használata, felelősség

Nem felelünk azokért a hibákért, amelyek harmadik személy beavatkozása révén keletkeznek a weboldalon, ill. a nem rendeltetésszerű használatáért. A weboldal használatakor nem lehet olyan eljárásokat használni melyek megzavarhatják a rendszer működését vagy túlterhelnék a rendszert.

Ha a weboldal használata közben bármilyen törvényellenes vagy etikátlan magatartást követne el, jogunkban áll korlátozni, leállítani vagy megszüntetni a hozzáférést a weboldalhoz, kompenzáció nélkül.  Ebben az esetben köteles megtéríteni teljes mértékben a károkat, melyek bizonyíthatóan az ebben a bekezdésben foglalt magatartás következtében léptek fel.

Felhívjuk figyelmét, hogy a weboldal némely linkjeire kattintva, elhagyhatja a weboldalt és át lehet irányítva más harmadik felek weboldalára.   

Ezek az ÁSZF érvényesek és hatályosak 2018.03.01-jétől.                           

 

 

Az  iTrade Group s.r.o., mint személyes adatkezelő, cookie-kat dolgoz fel ezen a   weboldalon, hogy javítsa a weboldalak környezetét, elemző célokra és célzott hirdetésekre. Ha tovább böngészi ezt a weboldalat, akkor engedélyt ad a használatukra További információk.